Vama Străveche

11/02/2010

Ştiu că şi tu ai o destinaţie spre care te duci mereu vrăjit, ca un pelerin atras de Mecca. Undeva unde te-ai simţit ca renăscut din prima clipă când ai ajuns.

N-aş fii crezut că un alt loc, în afară de acasă, mă va face să-mi dau jos teneşii “la intrare”.

Aici m-am regăsit. Desculţă, despletită, mereu zâmbind şi emanând good vibe.

Am plecat singură cu trenul, am schimbat două maxi-taxiuri şi m-am lăsat copleşită de emoţia revenirii în locul meu revelatoriu preferat.

N-ai cum să nu devii sentimental. Ştii că eşti pe drum, ştii că e vară, ştii că prietenii tăi sunt deja acolo şi tot ce vrei e să ajungi cât mai repede, să bei o bere şi să faci o baie în mare!

Ajungi. Te descalţi. Te frige asfaltul. E cald de mori, dar te bucuri teribil. Eşti acolo! Miroase a mare, toată lumea zâmbeşte din costumele de baie, berea curge ca la robinet; îţi iei una, două…trei, deja e totul mai frumos. Dacă reuşeşti să nu te împiedici de cei care-şi fac afterparty-ul pe trotuar şi ajungi pe plajă, atunci îţi mai iei o bere şi poţi lenevi liniştit la soare cât te ţine pielea. Şi ce bronz…şi ce relaxare…când din şezlongul tău, printre baldachine, se strecoară acorduri de muzică chillout, ambiental, Buddha Bar sau Cafe del Mar…iar dacă la zumzetul litoralului mai adaugi şi prezenţa prietenilor, atunci poţi spune că “heaven is a place on Earth” !

Dacă eşti un fan al poveştilor de viaţă, e foarte probabil ca orice om ai aborda, în bazar, pe plajă, sau în faţă la “porumb fiert”, să te alegi cu o istorisire demnă de lauda lui Jules Verne.

Oamenii care “se aseamănă şi se adună” aici şi-au câştigat cu fiecare sezon statutul de “vamaioţi”. De la hardcore rockers blindaţi în costume de piele de la glezne până-n gât şi cu motorul “la subraţ”, până la hipioţi cu flori în păr, ei sunt cei care au făcut din Vama ceea ce este azi, sau ce a rămas după atâtea alte generaţii de aspiranţi la spiritualitate care-au pângărit pe alocuri acest hot spot minunabil!

Dar esenţialul a rămas. E încă acolo. Vama Veche e încă acolo…

(to be continued…)

One Response to “Vama Străveche”

  1. kat3lunatic Says:

    :X claaar tot ce zici tu acolo e mai mult decat adevarat …

    vara asta am stat multe saptamani acolo dupa bac , cu o mica pauza pt peninsula …

    doar cand ma gandesc la inceputu verii knd nu prea era lume si erau doar prietenii mei , la goblin ,
    cu cortu … si era extrem de cald si seara …

    si apoi cand a inceput sa mai vina lume … sa ai de unde face cheta ,
    si dimineata cand ieseam din cort si ne spalam pe dinti langa magari :)) si dupaia caram pepeni si asteptam masina cu inghetata sau promotia la nestea :))) si apoi tot tam tamu sa ti berea rece pe plaja :)) ahhh

    si mai erau momentele in kre a fost furtuna si cortu zbura pt k nu l-am pus bineee si a alergat cineva si s-a aruncat cu burta pe el k sa il tina ….

    si discutiile mele cu tata la telefon cand ii ziceam k am furnici in par :))

    ohh :D 1 mai :X:X :)))))) claaaaaar


Leave a Reply

